Bir Anime'nin Opening'i (giriş müziği) Güzelse Anime Güzeldir Nokta.


Şimdi kendimi bir Otaku olarak sınıflandıramam. (Otaku:Çağımızda bu kelime evrim geçirip anime ve mangalara hayatını adamış, aşırı derecede hayranlık duyan, kişilere ya da antisosyal ve kendine özgü sebeplerden ötürü evden çıkmaya korkan bu yüzden değişik bağımlılıkları olan (kolleksiyonculuk,arşivcilik) kişiler için kullanılmaktadır. Kaynak: Vikipedi. Kelime hakkında daha fazla bilgi için üstüne tıklayabilirsiniz.) Fakat anime izlemeye yedinci yada sekizinci sınıfta başladım ki bu zamanda evimize internet bağlanışının ikinci senesi olmalıydı.



Benim tanışmam şöyle oldu ki aramızda bilenler var mı bilmiyorum TRT1'de bir dönem Ay Savaşçısı adlı bir anime Türkçe dublajlı yayınlanmıştı.(Hala biricik göz bebeğim animemdir Sailor Moon) Onu internetten izlemeye başladıktan sonra bunun çizgi filmden ziyade Anime olarak adlandırıldığını ve başka animelerinde olduğunu öğrendim.



(sulugöz,obur,tembel Usagi Sailor moon animesinin baş karakteridir kendisi)

Devamında Death Note'u izlemek yerine Hayao Miyazaki'nin animelerine merak sardım. Bunlar daha çok anime filmler. (Bunlardan başka yazıda bahsedeceğim) Geçen yıllarda emekli olmuştu kendileri ama bu yıl geri döndüğünü duyurdu. (Halaydan nefret eden yazar bu haberi duyunca odada halay çekti) Beklemedeyim tabi yeni animelerini.



Şu başlığın anlamına gelelim şimdi. Gel zaman git zaman isimlerini hatırlayamayacağım kadar çok anime izledim. (Yazar bol keseden atıyordu) Benden sakın 1-10 sıralaması yapmamı isteme yapamam Dünyalı. Nasıl bir anne çocukları arasında ayrım yapamıyorsa (yazar sallamaya devam ediyordu) bende animelerim arasında 'En çok bunu sevdim.' seçimi yapamam. (Ama cidden yapamam ya)

İzledikçe kafamda bir düşünce oluştu. Ve şu ana kadar hiç beni yüz üstü bırakmadı diyebilirim. Eğer ki bir animenin giriş (opening) ve bitiş (müzikleri) güzel, anlamlıysa anime güzeldir. (bu teori dizi animelerde geçerlidir)

Aşağıda örneklendireceğim. Anime kusmaya hazır olun!


(yazar)(temsili falan değil)

Sevdiğin bir konu hakkında yazmak çok zevkli ya.

Şimdi bu galiba en çok emek sarfettiğim yazı olacak. Aşağıya spoilersiz konularını, resimlerini ve tabiki kendi düşüncelerimi üstüne yetmezmiş gibi izleyeceğiniz bağlantıları ekleyeceğim.
Umarım faydalı olur.

Yukarıda anime izlemeye Hayao Miyazaki'nin film animeleri ile başladığımı söylemiştim.Oradan yazmaya başlayınca cidden uzuyor yazı bu yüzden film anime tavsiyeleri için devam yazısı yazacağım.

      (Bazı animeleri izlerken aynen böyle oluyorum 'Alın canımı yeter ki o karakteri öldürmeyin)
( Yazar gülerken sandalyeden düşme tehlikesi geçiriyor)

Fullmetal Alchemist:Brotherhood

Bir efsaneyle başlayalım. Şimdi konusundan önce ben FMA gibi bir efsaneyi izlemeyi gerçekten çok erteledim. Siz yapmayın gülüm. Ben ettim siz eylemeyin. Valla pişmanım. (Yazarın gözyaşları göl oldu bi sn) Beni instagram'da takip edenler bilir seriyi bitirdiğim halde dönüp dönüp izliyorum.


 (Bu saatten Aliexpress'te var!!! Pislik dolar bir düşse alacam. Hemde siyahı. İçindeki yazı da aynen yazıyor)

Şimdi bir de bir konuya açıklık getirelim. Bir Fullmetal Alchemist var bir de Fullmetal Alchemist:Brotherhood var. Ben Brotherhood'u öneriyorum. İlk onu izlememden ziyade sonu daha tatmin edici oldu benim için. Brotherhood (bildiğim kadarıyla) FMA'nın mangasından uyarlandı. Diğeri ise mangadan esinlenerek yapıldı. 


Diğerini önermiyorum çünkü hem sonu tatmin edici değildi, hem Gerçeklik Kapısı'na çok az deyinilmişti. Üstüne Simya'daki ana kuralın ihlal edilebileceğini vurguluyordu -ki bu bana göre aşırı saçmaydı. Sevdiğim nokta ise her Homonculus'un ayrı ayrı hikayelerine değinmeleriydi. Fakat gerçekten konuyu oturtamamışlardı. Ve giriş-bitiş müziklerini de beğenmedim. (yazar somurtuyor)
Oysa Brothehood'un müzikleri.. (ve yazar opening açmaya gider)


Brotherhood'da konu çok daha oturaklı bitirdiğiniz zaman sümüklerinizi silerken 'Vay anasını bee!' diyebileceğiniz bir anime. Yalnız gençler ortalarda bir bölüm var orada çok ağlayacaksınız diyim baştan. 'Nasıl olur yaaa!' diye evde çığlık atmıştım o bölümde. (Bilmece gibi konuşuyorum yav)


“İnsan bir şeyleri feda etmeden hiçbir şey elde edemez,
Bir şeyi elde etmek istiyorsan ona eş değerde bir şey sunmalısın,
Bu simyanın eşdeğer değiş-tokuş prensibidir.”

Favori karakterim Roy Mustang. (Yazarın gözleri kalp şeklini aldı ve bayıldı) Ateş simyası kullandığından başlarda seviyordum. Ama daha sonra stratejisini falan öğrenince (hayır aşık oldum demicem) daha çok sevdim. Gerçi Edward'ın Sensei'si de çok cool. Öyle tatlı bir kadın yok ya. Binbaşının harika kız kardeşi de var. ALLAH'IM SEÇEMİYORUM!!!!

(Karakterleri hatırlayınca ben)

Konusu: Elric kardeşler Edward ve Alphonse ölen annelerini diriltmek için simyaya başvururlar. Ama insan ruhu ile değiş-tokuş yapılacak eş değerde bir şey bulunmamaktadır. Deney sırasında büyük kardeş Edward bacağını, küçük kardeş Alphonse ise bedenini kaybeder. Edward elindeki son çareyi kullanıp Al’ın ruhunu bir zırha bağlamayı başarır ama bu esnada da kolunu kaybeder. İki kardeş annelerini diriltmenin imkansız olduğu büyük kayıplardan sonra anlar. Automail sayesinde mekanik uzuvlarına kavuşan Ed, kardeşine olanların kendi suçu olduğuna inanır. Al'ın bedenini geri almak ve simyayı daha da iyi öğrenmek için Elric kardeşler evlerini yakıp bir yolcuğa çıkarlar. (Kaynak:TürkAnime)

Türü: Doğaüstü Güçler,Macera,Dram,Aksiyon


Akame ga Kill!

Bakın uyarıyorum. 'Hiçbir karaktere bağlanmayın!!' Çok ciddiyim. Kime bağlandıysam elimden alındı. Ben bu kadar acımasız bir anime izlemedim hayatımda. Ve hiçbir şey göründüğü gibi değil!!! (Spoiler vermemek için kendi yırtan yazar varmış burada)  Bir ara Ruheşim'i aradım 'Ne biçim anime önerdin sen ya bana .... de öldüüüü!' diye zırlamaya başlamıştım. (Evet bu kendilerinin önerisidir) 


Acımasızlığı dışında hayatımda izledim en harika dövüş sahnesine sahip. (Buraya ekleyeceğim isteyenler izlesin ama spoiler takınlı iseniz izlememeniz tavsiye edilir) Bu arada sakın 'Ya bu ölemez,saçmalamayın demeyin ölüyor. (Yazarın suratınta pis bir gülümseme var)
Akame'nin et sevdası yüzünden canınız et yemeği isteyebilir.


Giriş ve bitiş müzikleri yine harika anime bittikten sonra onları izleyip altyazıları okumayı şiddetle öneriyorum!!
(Bahsettiğim dövüş sahnesi)

Konu: Tatsumi, kırsal kesimde yaşayan genç ve güçlü bir savaşçıdır. O ve 2 arkadaşı fakir köyleri için para kazanma hayali ile imparatorluk başkentine doğru yola çıkarlar. Ancak, büyük umutlarla geldikleri başkent, hiç de düşündükleri gibi çıkmayacaktır. Başkentin acımasızlığı ile yüzleştikten sonra hiç de düşündüğü bir yer olmadığını anlayan Tatsumi'nin yolu, bir olay sırasında Akame ve Night Raid adlı suikast örgütü ile kesişir. Bu bozulmuş topluluk karşısındaki devrimcilerin suikast kolu olan Night Raid'e katılma kararı alan Tatsumi, artık Night Raid'in yanında başkente karşı savaşacaktır.

Night Raid, görevini kötüye kullanan, halka zorbalık yapan insanlara suikast düzenlemeye devam ederken, tüm bu her şeyin başında olan başbakan Night Raid'e karşı en iyi askerlerinden oluşan bir grup kurar: Jeagers (Avcılar). Night Raid ile Jaegars'ın kapışması hiç de kolay olmayacaktı.(Kaynak:TürkAnime)



Türü: Aksiyon,Macera,Fantastik

GoSick

Sherlock sevenler bir el kaldırsın bakalım. (Yazarın eli tavana değiyordu)  Sherlock'un bir davayı takır takır çözmesini sevenler bu animeye bayılacak. Başlarda gayet masum bir dedektiflik animesi olarak ilerlerken bir bakıyorsunuz kendinizi muhteşem bir senaryonun içinde buluyorsunuz.


Gerek konusu,gerek ilerleyişi gerek de finali olsun beni etkiledi gerçekten. (bu anime de Ruheşim'in tavsiyesidir) Bitiş müziklerini dinlemeyi unutmayın!
Ve animeyi izledikten sonra canınız şeker dahil şekerli bir şeyler ve yuvarlanmak isteyebilir. (O ara öyle bir şeker krizine girmiştim ki gidip o ülkerin minik minik şekerlerinde bir paket alıp oturup kendim yemiştim)



Konu:Hikaye 1924 yılında, küçük bir Avrupa ülkesi olan Sauville'de geçer. Japon ordusunda yüksek rütbeli bir askerin 3. oğlu olan Kujo Kazuya yüksek notları sebebiyle Sauville'nın en itibarlı okullarından biri olan St. Marguerite Akademisi'nde okumaya hak kazanır.
Okulda şehir efsaneleri ve korku hikayeleri çok yaygındır. Kazuya da yeni arkadaşlarıyla daha rahat yakınlaşabilmek için kütüphaneye giderek korku hikayeleri araştırır. Kütüphanede Victorique adlı gizemli bir kızla tanışır. Victorique, Kazuya ile aynı sınıfta olmasına rağmen sınıfa hiç gelmez ve vaktinin tamamını kütüphanede kitap okuyarak ve kimsenin çözemediği cinayetleri çözerek geçirir. (Kaynak:TürkAnime)

Türü: Gizem,Korku(ben korku olduğuna katılmıyorum),Okul. (Bence dedektiflikte)

Angel Beats!

Finalinde beni zırıl zırıl ağlatan animelerden birisi daha. Gerçekten peçeteleri hazırlayın. (Daha söyleyecek başka bir şey bulamadım) Güldüğünüzden fazla ağlayacaksınız.


Konu:Ölümden sonraki hayatta geçen hikâyede, makul olmayan hayatlar sürmek zorunda kalan insanlar, öldükleri zaman kaderleri yüzünden Tanrı’ya  isyan ederler. Yurippe adlı bir kız tarafından yönetilen isyancıların  hepsi SSS’e (Shinda Sekai Sensen/Dead World Battlefront) aittir ve Tanrı’ya isyanlarında meleklere karşı olan savaşları anlatılır.



Türü:Doğaüstü Güçler

Himouto!Umaru-Chan

Depresyonda mısınız?
Canınız bir şeylere mi sıkkın?
Kesinlikle bu animeyi izleyin!

(Reklam gibi giriş oldu bu ne biçim iş)


Gerçekten anti-depresan özelliği taşıyan animelerden biridir kendileri. Kendisini nasıl keşfettiğimi hatırlamıyorum ama her bölümü en az yirmi kez izledim. (şaka yapmıyorum)


Dikkat dikkat bu anime size inanılmaz derecede abur cubur yeme özelliğine sahiptir. Kontrolsüz izlemeyin! (İzlediğim o ara bu aile boy lasylerden 2 paket ARD ARDA bitirdiğimi biliyorum. 1.5lt coca cola zero ile. Bknz:Midemi nasıl bozdum,neden bozdum.)

Konu: Umaru, ağabeyi Taihei ile birlikte şehirde yaşayan, 16 yaşında popüler ve güzel bir genç kızdır. Dışarıdan bakıldığında, yumuşak kalpli ve de ilgilenen bir kız kardeş gibi görünmektedir, fakat evde gerçekte nasıl biri olduğunu kim bilebilir ki? Evdeyken tek yaptığı şeyler uyumak, oyun oynamak, televizyon seyretmek, abur cubur yemek ve de kola içmektir... Bütün ev işlerini ağabeyine yaptırmaktadır.

Arkadaşları eve süpriz ziyeretine gelip "gerçek Umaru'yu" görecek olursa diye kendine bir kamuflaj geliştirmiştir. Herkese kendisinin Umaru'nun küçük kız kardeşi olduğunu söylemektedir. Taihei, kız kardeşinin bu ikili tutumu arasında gidip gelsede, komik ve de sevecan küçük tatlı kız kardeşinde nefret edemez.


İzleyelim bakalım diyorsanız tık.

Daha izlediğim ve size anlatmak istediğim çok anime var fakat bayağı yoruldum.(Yazar sıcak kalorifere sarılıp uyukluyor)


Şimdilik bu kadar olsun. Eğer istek gelirse part 2 'sini tabiki sizden esirgemem. Uzun zamandır yazı yazmıyordum farkındayım. (Bana neler oluyor yaaa) Bir şekilde arayı kapatacağımı umuyorum.


(Kapatamadı) Kendinize iyi bakın dünyalılar!

23 yorum:

  1. Kaleminize sağlık. :) Yazı başlığını görünce hemen yorumda Fullmetal Alchemist:Brotherhood u tavsiye edeyim ben de diye düşünürken sizin de zaten ilk önce bu giriş müziğini önerdiğinizi fark ettim. Bazen başa alıp alıp dinliyordum bu müziği. Harika gerçekten.

    Bu arada bütün karakterler güzel olsa da Alex Louis Armstrong özellikle konuşma tonuna ve diyaloglarına bayıldığım bir karakterdi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Binbaşı ya (yazar gülüyor) Döndürüp döndürüp izliyorum o kadar eğlenceli bir anime ki. Konu harika işlenmiş.

      Sil
  2. Efendim, çok anime izlemem. Çocukluğumda ismini hatırlamadığım bir anime vardı, sadece bir karekterin adını hatırlıyorum ken-ji gibi bir şeydi sanırım :) Ama o diziyi hala unutamıyorum. Burada konusu ilginç çokça güzel anime var. Vakit bulduğumda tekrar uğrayıp bir tanesinden başlayacağım ben de :)
    Teşekkürler! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir başlayınca bağımlılık yapıyor dozu azar azar alın efendim. (Bunu bir animenin bir sezonunu ortalama 20 bölüm bir gecede bitiren biri söylüyor) Yine de size biraz keyif verir umarım. Buna ihtiyacınız var.
      Kendinize iyi davranın. Sağlıcakla kalın

      Sil
    2. Tavsiyelerinize uyacağım, efendim :)

      Sil
    3. acaba izlediğiniz anime one piece karakterde sanji olabilir mi efendim? Zira Ruheşim öyle tahmin ediyorda.

      Sil
    4. Sanırım hatırladım, efendim. Samuray X olacak galiba :)

      Sil
  3. Ay ben bu animelere bi alisamadim. Hic sevemedim. Hayao Miyazaki hakkinda da bir suru sey okudum. Onun hayrani olan bir hocamdan bir suru bilgi aldim ama yine de anime sevemedim. Baya guzel bi yazi olmus ayrica kuzum. Kalemine saglik. Cok cok opuyorum seniii. ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. (yazar fena üzülüyor) olsun. Olsun sağlık olsun. (yazar ağlıyor bi sn) Bende seni öpüyoruuuum.

      Sil
  4. heeey gündüz instada demiştin yeni yayın var oleeey demiştim animelermiş holeeey izlerim instada koymuştun anime fotoları sen izlerken bunlar demek ki izlerim hepsisisini elfen de demiştin zaten bi deee ders çalışıyon seeen oleeeey bi deee gelcem yine bu yazına bu yazın doktora tezi gibi olmuş işte böyle çalış derslerini deeeee hihihiiii :) bi deeee, miyazakiii, yıllar sonra yine film çevirmiş şimdilerde galpaağ :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elfen var,another var, code geass,avatar last airbender ya var da var. Hepsini yazamadım deep aşırı uzuyor ya. Romantik animelerden hiç koymadım baksana. (derslerime de keşke böyle çalışşam keşkee)
      Seviyoruz seni deep

      Sil
  5. bi deeee, bilokunun saatini düzeltseeeeneee ayarlardan, gmt 3 istanbul gibi bişi olcek işteee :)

    YanıtlaSil
  6. kumanda paneli
    ayarlar
    dil ve biçimlendirme
    saat dilimii
    veeeee
    istanbul gmt 3'ü bulup tıklayacaksın, kaydedeceksin.
    listede aşağılarda bu, sabırla in aşağıya, saatlere göre gidiyor, 1-2-3 diye, kahirenin altındaydı sanırım.

    çok kolay ya bikaç saniye bile tutmaz ki :)

    YanıtlaSil
  7. bi deee, evet part 2 yapacan tabiii istiyozz, bu part 1'den izlicem sırayla işallah zamanla. hey gidi hey, evet ne aktif oldun demi ne güzel yaaa, blogunun bir ay önceki haline göre böyle ne güzel ama de miii, büssürü arkadaşın oldu yaa ne hoş di mii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatımda toplasan şu an blogdaki arkadaş sayım kadar olmamıştır. (buruk gülümseme) o kadar çok işte.

      Sil
  8. One Piece si izlemiştim ben :) diğer animeleri ilk defa duyuyorum desem yalan olmaz :) en kısa zamanda önerdiklerinizden birine başlıyacam :) teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. One piece...(Yazar yorgun nefesini veriyor) Bunların hepsi en fazla 36 bölümdür. Allah aşkına one piece'i izleyecek zaman,sabır ve enerjiyi nereden buldunuz. (yazar gülüyor)

      Sil
  9. ay savaşçısını izlemeyen yoktur sanırım. Bu arada keşif etkinliğinden geliyorum bana da beklerim sevgiler :) http://efsaninguncesi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  10. Ya ben senin bu yazını okumuştum ama yorum yapmayı unutmuşum son zamanlarda hep unutuyorum hayrolsun :D
    Benim anime izlemeye başlamam yurt dışına gidip hiç arkadaşımın olmaması ile başladı , hahaha asosyeliğim beni rahat bırakmıyor :D ilk izlediğim de şeker kız candy di :D Kanlı animleri izleyemiyorum ben ya , korkuyorum nedense aslında korku filmi izlerken çok rahatım ama animede kalbim dayanamıyorum .Dünyalı part ikiyi istiyor yoksa animesizlikten ölücek :D birde gosick kalp kalp , korksam da çok güzeldi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsafsız ne demek korku filmi izliyorum da kanlı anime izleyemiyoruum. (yazar gülüyor) Bende de tam tersi. Korku filmi asla izleyemem ama en vahşi animeyi izlerken yemek dahi yerim. GoSick'in başında ne tırsmıştım ben beee. (yazar gülüyor)

      Sil
  11. Akame ga Kill'e başlayıp,sonra karakterlerin ard arda öldüğünü farkedip,bi de üstüne kazara dünyanın spoiler'nı yiyen biri olarak o anime konusunda yaralıyım.Ama bir gün dişimi sıkıp bitirmeyi planlıyorum,zira gerçekten kaliteli.
    Onun dışında FullMetal Alchemist'i izlemeyi uzun zamandır planlıyorum,Angel Beats ve GoSick'i not ediyorum.
    Teşekkürler ^_^

    YanıtlaSil