On Lirayı Yirmi Lira Olarak Kullanmak

/
17 Comments
Eğer birgün olurda şu blogger camiasında fenomen olur isem bilin ki sebebi bu abidik gubidik başlıklarım yüzündendir. (Yazar gülüyor)

Bu arada FilmYiyici'yi yazmadığımın farkındayım aslında yazamıyorum. Çünkü bu aralar sinemaya gitme fırsatım hiç olmuyor. Hepsini netten izlerim fırsat bulunca öyle yazarım umarım. (YAZMADI) O zamana kadar anime tavsiyeleri ile idare ediverin.

Şimdi asıl konuya gelelim. Ben öğrenciyim. Maddi durumum da diğer insanlara göre daha sorunlu. Sebebi eve giren para miktarı değil. Sonuç olarak elimdekini en verimli şekilde kullanmak zorundayım. Bir yıldır insanlar aldığım eşyaların miktarına inanamıyor. Bende size bu işte öğrendiğim birkaç tüyoyu aktarmak istiyorum.



Online Alışveriş Her Zaman Seçenekleriniz İçinde Olsun

Bu verimli bir alışveriş için çok önemli. Hiç fark ettiniz ya da denk geldiniz mi bilmiyorum ama şöyle bir durum var. Online şubeleri olan bazı markaların ürünleri indirim olmamasına rağmen ürünleri online storeda %10'luk bir indirimle satıyor.

Herkesin bir başka çekindiği nokta 'İnternetten alsam bedenime uyar mı ki?' sorunsalı. Eğer böyle bir düşünceniz var ise bilinen markaların mağazalarına yolunuz düştüğünde istediğiniz kıyafetleri denerseniz hiçbir problem ya da şüphe kalmaz aklınızda. Ki online mağazaları olan markaların %90'ı internetten aldığınız ürünü mağazada değiştirme imkanı sunuyor. Yapmanız gereken tek şey stokları aratmak.


Ayakkabı alırken uyum problemi yaşayacağınızı sanmıyorum çünkü beden kalıpları kadar değişken değildir ayakkabı kalıpları.

Sadece kıyafet için değil özellikle kalem, post it, telefon kılıfı, takı, saç aksesuarı, kitap ayracı gibi ufak tefek gözüken ihtiyaçlarınız için şiddetle Aliexpress'i öneriyorum. Buradan toptan getirttikleri ürünleri bizim canımız esnafımız (!) üstünde %300 kar koyarak satıyor bize. O an bire üç vermek mantıklı gözükebilir size 'Yaa dört liradan on liradan nolacaak' demeyin. Her ürüne aynı muameleyi gösterince bayağı bir para harcamış (israf etmiş) oluyorsunuz aslında. Aliexpress'te bir çekince de uzun sürede gelmesi. O an acil bir şekilde ihtiyacınız yoksa uzun şekilde gelmesi de bence problem yaratmamalı.

Kredi kartınız yoksa sorun etmeyin. İnininal diye banka kartı niteliği taşıyan ama -bildiğim kadarıyla- bütün online alışveriş mağazalarında geçerli olan bir kart var. (Aliexpress'te kesin geçerli) Bu kartın bayağı bir satış noktası var. İlk alımda tuzlu gelebilir kart ücreti, ilk yükletim vs gibi ıvır zıvır işlemler yüzünden. Fakat inanın aldığınıza değecek büyüklükte karlar edeceksiniz.

Beğendiniz Her Ürüne Hemen Atlamayın


Bu da fazlaca önemli. Çünkü bir çoğunuz fark etmese de yılın neredeyse yarısı indirimle geçiyor. Bunları takip etmek önemli. %50 civarında kar etmek varken neden zarar edesiniz ki. Özellikle kozmetik ürünleri için dünya kadınlar günü, sevgililer günü ve yılbaşı gibi günleri bekleyin. Aynı fiyata iki ürün alabilme fırsatınız olur. Böylece stok yaparsınız.

Migros Carrefursa gibi marketler kozmetik alışverişinizde seçenekleriniz arasında olsun. Gratis'te ya da Watsons'ta bulacağınız ürünlerin çoğu bulunuyor. Bu marketleri sosyal medyadan takip etmenizi öneririm. Orada indirimleri bir hafta öncesinden duyuru yapıyorlar.

Bim, A101 Tipi Marketleri Takip Etmeye Çalışın

Bu marketlere normal fiyatının %10 indiriminde olan bir sürü ürün geliyor. Her hafta katalog yayınlıyorlar ve bu kataloglar instagram olsun facebook olsun bir sürü sosyal mecrada fazlasıyla paylaşılıyor. Bazen benim bütçeme uygun yiyecekler, kahveler bazense hobi olarak almayı sevdiğim (Kupa meselaa) geliyor.

Onları fbi gibi takip eden teyzelerden almak için napmalıyız peki? Bunun cevabı da basit fakat yürümeyi sevmeniz gerekiyor. Bir güruh var bu marketlerin manyağı olan. Açılmadan önce gidip kapısında beklerler. Gezin, bol bol yürüyün. yürüdükçe o marketlerin kıyıda köşede kalmış şubelerini keşfedeceksiniz. Orada hep bulunur. Fakat daha ayak altında merkezi olan yerlerde ise hemen tükenir.

Alacağınız Ürünler için Fiyat Araştırması Yapmayı Unutmayın

Bazen internette bazen ise dükkanlarda daha uygundur böyle şeyler. Mutlaka araştırma yapın o yüzden. Markaların dayanıklılık sürecini araştırın. Buna göre karar verin. Uygun diye aldıktan 2 ay sonra bozulur, kırılırsa bir manası kalmaz araştırmanızın. Bu gibi zamanlarda forumlar imdadımıza yetişiyor. Orada güzel öneriler tartışmalar oluyor. Özellikle elektronik eşya alışverişinde mutlaka yorumları okuyun.




Çok kullandığınız Ürünlerde Markayı Tercih Edin

Sonuçta kısıtlı bir bütçemiz olduğundan sürekli sürekli marka takılmak zor olacaktır. Bunun yerine sürekli kullanıp eskittiğiniz eşyaları tek seferde indirimden marka alıp uzun süre kullanmaya bakın. Bu benim için sırt çantasıdır mesela. Kol çantası taşıyamam ya da çantasız çıkamam dışarı. Çantada kitap, acil durum çantam, powerbankım, kulaklığım, şemsiyem kalemliğim, ajandam ve biraz kağıt olmazsa kendimi eksik hissediyorum. (ha birde hobi olarak eldiven taşıyorum) O yüzden sürekli aktif olarak kullanırım. Pek dayanmıyor piyasadaki çantalar onu da tek seferde eastpak alarak halletmiş oldum.
Bu sizin için spor ayakkabısı, jean, sürekli su içinler için tupperware su şişeleri olabilir. Yani para harcamanız gereken yerlerde de harcamaktan kaçınmayın. (Bunları da indirimden almayı unutmayın)


Mekan/Arkadaş Değişimi


Evet bu biraz sorunlu bir madde. Şöyle ki bazı insanların maddi sorunu yoktur olsa bile lüks yerleri gezmeyi sever. Eğer her gün dışarı çıkan biriyseniz ben böyle olmayın derim. Yine kendimden örnek verecek olursam hafta bir dışarı çıkarım mesela ama o gün sinemanın indirimli olduğu gün olmaz (eğer o gün sinemaya gidiyorsam) çünkü bütün hafta beklemişim sonunda o gün gelmiş, bir de kalabalıkla uğraşmak yerine üç beş tl daha verip daha rahat izlerim filmimi. Sonra ben Burger King, Mcdonald's falan nadir giderim. Hamburgere bayılırım ama gittiğim hamburgerciler hep gurme burger servis eden yerlerdir.Ekmeğine kadar el yapımı, köftesi yeni pişmiş, soslarını da elde yapan yerler yani. O tip yerler ucuz da değil zaten.


Ama sizin her gün saçma sapan pahalılıkta yerlere götüren veya gittikleri yerler bütçenize uymayan arkadaşlarınız varsa onları değiştirin derim. 'Sadece para meselesi için arkadaş değiştirilir mi?' dediğinizi duyar gibiyim ama eğer böyle bir şey varsa o arkadaşlarınızla mutlaka başka problemleriniz de vardır. En kötü ihtimalle sizin içinde bulunduğunuz durumu anlamıyorlardır ki bu bile iletişiminizi kesmeniz için yeterli bir sorun.


Onun haricinde gittiğiniz mekanları değiştirmeye açık olun. Mesela bizim burada her çarşamba/pazar kadınlar pazarı kuruluyor. Eğer o gün çıktıysak dışarı orayı yıkarız. Neden mi? Mantıdan sarmaya cheesecakeden profetrole kadar her şey mevcut ve kafayı yedirten fiyatlarda. Oturup yeme, gezerken yeme imkanınız da var. Çayı ikram ediyorlar. İnanılmaz samimi ve ucuz (ehehehe) bir ortam. Bulunduğunuz şehirde birazcık araştırma yaparak böyle imkanlar olduğunu fark edebilirsiniz.


Tavsiyelerim bu kadar Dünyalılar. Tecrübelerim arttıkça daha da güncellerim buraları. Tabi benim online alışverişe yönelmemin sebebi biraz da asosyal olmam olabilir ama konumuz bu değil.

Kendinize iyi bakın!





Marstan diğer seslenişler;

17 yorum:

  1. Vay be, umarım bunlara ihtiyacım olmaz gelecekte =D Şimdilik en fazla kar ettiğimi düşündüğüm konu döner ayran 5tl olan yerler var =)

    YanıtlaSil
  2. Bahsettiğin şeyler basit ama çoğu kişini bilemediği şeyler. Ben internetten alışveriş yapmak hem ucuz hem de basit olabiliyor. Mesela ben yurtdışından 75 euro'ya iken aksiyon kamerası bile almıştım ve inanırmısın Türkiye'deki fiyatların 3'te 1'i idi. Yalnız 3-4 hafta beklemek zorundasın.Online alışverişlerde paypal ile her yerden güvenle alışveriş yapıyordum. Şimdi kredi kartım var ma İninal kartı yine de kullanıyorum. Adı çok bilinmedik sitelerin güvenliği düşük olduğundan her yere kredi kartı bilgilerini vermeyi uygun bulmuyorum. :)Hatta arada ben online alışverişi biraz ileri götürüp yemeksepetinden yemek bile sipariş ediyorum. Bir gün öncesinden siparişini verip ertesi gün istediğin zaman elinde oluyor. :) Dediğin gibi indirim fırsatları da var.

    YanıtlaSil
  3. Vallahi Online alışveriş yapma taraftarı değilim. Zaten uzun zamandır sloganım dur almayı yapıyorum :)) Kıyafet eskisinden daha aza indirgedim yani almıyorum :)))) böle
    Tüm bilgiler için teşekkür ederim. :))))))

    YanıtlaSil
  4. kesinlikle çok doğru. online alış veriş çok daha uyguna geliyor :)

    YanıtlaSil
  5. Ooo çok faydalı bir yazı olmuş ki buuu! Güzel öneriler gerçekten de! Ya yeni yerler keşfetmeyi çok seviyorum ama gözde mekanlarımdan da ayrılamıyorum. :D

    YanıtlaSil
  6. Özellikle benim gibi alışveriş manyağı için yararlı buldum yazınızı..:)) Ama yapabilir miyim bilmiyorum..🤔🤔 A101 den de nefret ediyorum gerçekten katalogda gördüğüm hiç birşey mi stokta olmaz yaa.. 😠😠

    YanıtlaSil
  7. Online alış verişin kolaylığını görünce -tabi indirimli zamanları takip ederek- gerçekten alışıyor insan. İlk başta yadırgasan da alışıyorsun.Gerçi ben kredi kartı kullanmıyorum ama kapıda ödeme seçeneği olan güvenilir siteler var. Fiyat araştırması yapmak da epey faydalı ama biraz vakit ayırmak gerekiyor.

    YanıtlaSil
  8. Ben bunları yapıyorum ki. Ondan böyle uzun dayandım zaten :D ellerine sağlık nurum

    YanıtlaSil
  9. Yazar beni de güldürüyor :D ve evet başlıkların senin beni öldürüyor nasıl buluyorsun bu başlıkları ^^
    Ben alışveriş yapmayı sevmiyorum ya , kendim dikip tasarladığım için de pek cazip gelmiyor bana , mesela burada bir kumaş pazarı orada kaç metre kumaşı beş Tlye almışlığım vardır sonra kendim dikince zaten otomatik olarak iktisat yapmış oluyorum :D

    YanıtlaSil
  10. İnternetten kıyafet alamıyorum dokunmam lazım o kıyafete. Ayrıca bir şeyi çok beğenirsem ne yapar eder alırım:)

    YanıtlaSil
  11. Tesekkur ettık canım benım☺️

    YanıtlaSil
  12. piki mademsi saol dinlerim ki öğütlerinii :)

    YanıtlaSil
  13. merhaba blogunuzu izlemeye aldım sizide bloguma beklerim :)

    http://hgkgunlukleri.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  14. blogunuzu izlemeye aldım sizide bloguma beklerim

    YanıtlaSil
  15. heeey bak instada fotoların ve hikayelerin birinci benim için en önce sana bakıyoom sabah akşam amaaaa bilokunu da unutmaaa amaaa :)

    YanıtlaSil
  16. tema güzel olmuş diy mii amaa :)

    YanıtlaSil
  17. Gifler on numara çok keyifli hale getiriyor yazıyı :)

    YanıtlaSil