Ekim Gözdelerim'17

Biraz geç kaldı farkındayım. Hatta kedili ayraçlar dün geldi geçen ay için bir şeyler bulmakta gerçekten zorlandım.

Van Gogh Maskeleme Bandı



 Yine bir Aliexpress ganimeti. Ama ba-yıl-dım. (incelemek için tık)

Kedili Kitap Ayraçları


Bu kadar çok almamın sebebi bazı arkadaşlarıma hediye topluyorum. Ufak ufak bir sürü sevimli şeyler. O kutuların içine birer ikişer atabilirim diye düşündüm. (incelemek için tık)

Kalp ve Beyin




Karikatür kitapları daha fazla çevrilsiin. O kadar eğlenceli ki. Eylül Gözdelerimde (okumak için tık.) çok beklediğim başka bir karikatür kitabını anlatmıştım. Aslında ikisini birlikte aldım. Ama hepsini bir aya yığarsam -muhtemelen- diğer aya yazacak bir şey bulamayacaktım. Böyle her ay birini yazmış olmam en mantıklısı oldu.

Marinara Sosu



Sosu aslında dün yaptım. Dün yedim. Ama Instagram'dan o kadar çok tarif isteyen oldu ki buraya atmak biraz mantıklı geldi açıkçası. (Aşağıda söyleceğim favori aşçımın sosundan da esinlenmiş olabilirim birazcık)

Marinara Sos Tarifi:

Malzemeler:

2 kase domates püresi yada  kabukları soyulmuş dilimlenmiş 2 büyük boy domates
1 küçük boy küp küp doğranmış soğan
1 yemek kaşığı ketçap
½ yemek kaşığı biber salçası
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber 
1 çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı kekik
1 çay kaşığı kuru nane (ya da bir dal taze nane)
1 tatlı kaşığı pul biber (isteğe bağlı)
1 orta boy ezilmiş sarımsak


İlk önce tenceremize üç tatlı kaşığı zeytinyağı koyup harlı ateşte biraz ısınmasını bekliyoruz. Isındıktan sonra küp küp doğranmış soğanlarımızı ve sarımsağı atıp iki üç dakika kavuruyoruz. Bu sırada diğer malzemeleri (evet geri kalan hepsi) bir kapta karıştırıyoruz. Daha sonra kaptaki domatesli karışımımızı tencereye atıyoruz. Taze domates kullanıyorsanız domatesler eriyene kadar, kışlık domates püresi kullanıyorsanız baharatların kokusu burnunuza gelene kadar pişiriyoruz. Eğer elimizde el blendırı var ise ocağı kısık ateşe alıp sos turuncuya dönene kadar blendırla sosu çekiyoruz. Eğer yok ise ocağı kapatıp karışımı mutfak robotundan tamamen püre haline gelene kadar geçiriyoruz.

Ve ta ta ta taaam.

Sosun resmi yok çünkü tarifi buraya koymak biraz ani gelişti. :(


Byron Talbott


Kendisi harika ve mükemmelliyetçi bir aşçı. Videolarını izlemenizi tavsiye ederim. Ben hipnotize oluyorum resmen izlerken.

İşte böyle Dünyalılar. Bu aylıkta bu kadar. Yukarıda denediğiniz ya da yaptığınız bir tanesi olursa bana yorum atmayı unutmayın! Kendinize iyi bakın.

15 yorum:

  1. Kitap ayraçları çok şirinmiş.
    Makarnaya bayıldım.Sade makarna yapmak yerine böyle güzel tariflerden yanayım.
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Masking tape'e ba-yıl-dım! 😍

    YanıtlaSil
  3. Makarnana bayıldım bende bir makarna tadı arıyorum umarım ulaşabilirim :D

    YanıtlaSil
  4. Ayraçlar ve masking tape harikaaaaa canım Nur ♥ Gözlerimiz kalmasa bari *-* Sos da acayip güzel görünüyor, canım çekti... Bir ara Adana'ya geleyim de yap bana bundan ♥ ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GEL SEN GEL BEN SANA AYRAÇTA VERECEM GEEEEEEL

      Sil
  5. Ay bant çok tatlı ^^
    Sos da ketçap tadı geliyor mu ? hiç sevmem de ketçap :D belki daha önce yapmışsındır bilmiyorum ama benim favori sosum, arrabbiata , bayılıyorum , malzemeleri benziyor bence tadını seversin , eğer denemediysen bence dene ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok bebeğim kesinliklr gelmiyor :D yaa arrabbiatayı biliyorum ama çok acılı yapınca kardeşlerim yiyemiyoor :D

      Sil
  6. Kedili ayraçlara bayıldım! Bu arada Kalp ve Beyin merak ettiğim bir kitap. :) Keyif alarak okudum, emeğine sağlık! ^_^

    YanıtlaSil
  7. marinara talbot kilo alcan bak tontişşş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nasıl bildin yav -_- son aylarda kilo aldım zaten

      Sil
  8. Makarna ye ye ben diyetteyim bakayım öyle :) resimlere afiyet olmuştur kesin :)

    YanıtlaSil