Okula Evden Tost Götüren Kız Mevzusu

Merhaba dünyalılar beni instagram'da takip edenler bilir (@elena.studies) okul dönemi başladığından beri öğle yemeklerimi evden hazırlayıp götürüyorum okula. Bir aydan fazla süre geçti. Sanırım bunun hakkında bir şeyler karalama vakti geldi.



İlk önce biraz gevezelik yapayım. Geçen yaz makarna salatası yaptım ve koca bir borcam dolusu salatanın bana maliyetinin 15 lira bile olmadığını fark edince kafamda şimşekler çaktı açıkçası.

Şimdi şöyle ki çok yemek seçerim. Ailem beni -asla- şımarık büyütmedi, her şeyi yedirdiler ve o zamanlar yemek zorunda olduğum için hoşuma gitmese bile tatları yedim. Tabi büyüdüğüm zaman o zorunluluk kalktığından dolayı özellikle sebzeden elimi eteğimi hepten çektim.

Millet büyüdükçe sağlıklı olmaya çalışır, spora falan başlar benim yaptığıma bakın ya.


Bu yemek seçme muhabbetim yüzünden yemekhanede de yiyebileceğim çok az yemek çıkıyor. Hal böyle olunca bende üniversite etrafındaki kafelere yöneldim. Zaten şöyle bir durum var okulumuzun tüm gün olduğu en fazla üç gün var haftada diğer iki gün ya sabahtan ya öğleden sonra tek ders. O iki gün de ben dışarıda yemek yeme ihtiyacı duymuyorum açıkçası.

Okul etrafındaki kafelerdeki yemek fiyatları 10-18 lira civarı. Bende her ay bir 200 lira sadece okul yemekleri için kenara para ayırmak durumunda kalıyordum.


Bu kadar paranın yemeğe gitmesi açıkçası üzücü bir durum hele ki bir de yemek konusunda becerikli biri iseniz. Böylece bu işe bir el atmaya karar verdim.



Yemek Kutusu


İhtiyacınız olan ilk şey (tercihen koku geçirmez ama yoksa da diğerlerinden de olur) bir beslenme kutusu.
                                                      Benim kullandığım yemek kutusu

Bunda dikkat etmeniz gereken özellik çantanıza rahat girmesi ve sızdırmaz olması bence. Çorba götüreceğimizden değil de ne olur ne olmaz işte.

Çatal konusunda da bir çatal bir kaşık alıp buzdolabı poşetine koyarsanız inanın bir şey olmuyor.

İçine koyacaklarımıza gelmeden önce bir tane de avucunuz kadar olan saklama kaplarından alırsanız çok iyi olur. Onun içine ceviz, fındık, kuru kayısı, çeşitli kuru yemişler koyarak teneffüslerde tüketebilirsiniz. İnanın efsane tok tutuyor.

İçecek Meselesi

Bir de içecek meselesi var. Ben bunu toptancıdan bir koli meyve suyu alarak çözüyorum. 27 tanesi 20 liraya bile denk gelmiyor dışarıdaki fiyatlara kıyasla yine uyguna geliyor.
Kış meyveleri tezgahlarda yerini alır almaz annemi evde bana doğal meyve suyu yapması konusunda da ikna ettim. Evde katı meyve sıkacağı var sonuçta havuç,elma ve nardan oluşan bir atom yapıp götürsem harika olmaz mı sizce de? Fen lisesindeyken kantincimiz kışın taze meyve suyu sıkıp satardı. Bu fikir de aklıma oradan geldi.

Yemeklere geçmeden önce son olarak bir de termos meselesine değinmek istiyorum. Gerçekten lise üniversite fark etmez okulda o abuk sabuk üçü bir aradalara harcadığımız paranın haddi hesabı yok. Ben çok tercih etmiyorum ama arkadaşlarımla ne zaman bir kafeye gitsek istemediğim halde bana da alıyorlardı. Termos kupalar konusunu epey araştırdım hatta geçen sene de bakmıştım fakat istediğim gibi bulamamıştım. Ama bu sene Korkmaz yeni bir seri çıkardı onu görür görmez aldım. Size tavsiyem bir termos kupa edinmeniz ardından çekilmiş ya da çözünebilir kahve tüketmeniz.

Şimdi asıl mesele 'Okula ne götüreceğiz?' sanırım.


Sandviç çeşitleri


Ben evde anneme zeytin ezmesi yaptırıyorum, salam, krem peynir, sürebilir çikolata, fındık ezmesi alıyorum. Daha sonra salatalıklı-zeytin ezmeli, krem peynirli- salamlı, üçgen sandviçler yapıp plastik jelatine sarıyorum. Ama ben tost ekmeği kullanıyorum siz daha sağlıklı olmasını isterseniz tam tahıllı tost ekmeği kullanabilirsiniz. İç malzemesini sürmeden önce biraz tereyağı ile tavada, tost makinesinde ya da ekmek kızarma makinesinde kızartmanız tadını çok daha farklı yapıyor.

Aklımda sandviç ekmeği arasına ton balıklı, yumurtalı ya da tavuklu sandviç yapma fikirleri var da daha deneme fırsatı bulamadım.

Salatalar

Şimdi aklınıza yeşillikli salatalar da gelebilir hatta yapabilirsiniz. Haşlanmış tavuklu, ton balıklı salatalar fakat ben sevmiyorum. Bu yüzden makarna salatası ya da havuç salatası yapıyorum. Ha bir de semizotu salatası var benden beklenmeyecek kadar sağlıklı bir şey ama nedense tadına ayılıp bayılıp yiyorum.


Şimdi bana diyeceksiniz onlara dünya kadar mayonez koyuluyor ama. Evet konuluyor ama benim derdim uygun fiyata karnımı doyurmak, sağlıklı beslenmek çok değil açıkçası. Yine de siz bunları daha sağlıklı tariflere uyarlayabilirsiniz.

Hamur İşleri

Kuru kek türleri (tarçınlı,cevizli,kakaolu,vanilyalı,limonlu), kurabiyeler, poğaça türleri, sigara böreği, muzlu ekmek, elmalı kurabiye bunlar şu an aklıma gelenler.



 Direk ben ana yemek yerine koyuyorum bazen evde az kaldıysa tatlı niyetine bir tane kenara koyup makarna da yapabiliyorum. Sigara böreği  epey sarıp buzluğa attım mesela acil durumlar için orada bekliyor. Bir de üşenmesem sabah krep yapıp ya da pankek arasında çikolata sürüp koyacağım da...


Diğerleri


Makarna. Evet evden sabah makarna haşlayıp üstüne domates sosu, yoğurtlu sos ya da pesto sosu döküp götürebilirsiniz. Tek dikkat etmeniz gereken nokta sarımsak kullanmamak. Bir de köfte, hamburger yapıp götürmeyi düşünüyorum uzun süredir ama bir türlü hayata geçiremedim.


İşte bu kadar dünyalılar. Sorularınız varsa instagram'dan ya da iletişim formundan bana ulaşabilirsiniz. Yorum bırakırsanız mutlu olurum. Kendinize dikkat edin.

4 yorum:

  1. Hey maşallah beeee! -@kanadayolcusu

    YanıtlaSil
  2. Çok keyifli bir yazı olmuş canım.
    Sevgiler 😍

    YanıtlaSil
  3. Süpermiş 😊 kutluyorum seni usenmeden devamını getirebilirsen ne mutlu 😊 yemekhane yemeklerini tahmin edebiliyorum 😒 kafeler konusunda da haklısın iki liralık makarnanin bir tabağını dünya paraya satıyorlar😒 en mantiklisini yapıyorsun yani,senin alternatiflerin harika, sandviçleri benim bile canım istedi😊 afiyet olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Sandviç götüren gördüm, zeytinyağlı pırasa götüren gördüm, kek-börek-poğaça yapıp götüren gördüm ama hiç makarna ya da köfte götüren görmemiştim. Akıllarına mı gelmemiş acaba, yoksa siz yemek yemeyi kutsal bir olay olarak mı görüyorsunuz tam anlamadım. :D Ben de genelde elma, kuruyemiş, sandviç, tost gibi pratik ve fazla uğraştırmayan şeyler götürüp yemeyi tercih ediyorum. Ama pratikten öte bir de saklama kabını yanımda taşımamak için yapıyorum bunu. Bilgisayar, kitap, defter, kalem kutu... derken o çanta valize dönüşmesin. Yine de ayrıntılar değişiyor olsa da, cebe katkı yaptığı kesin. Öğrenci olsun, olmasın herkes bu pratiği edinse hayallerindeki tatile çıkabilecek kadar hem de.

    YanıtlaSil